جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 9 شهریور 1400/ شماره 350
رقابت پت ها فروکش کرد، افزایش نیما: 4 تومان، دلار در کاهش دوام نیاورد، قیمت های بازار در سرازیری کاهش، صعود نفت به 73 دلار، شاخص کل، کانال 1 میلیون و 500 هزار را از دست داد

رقابت پت ها فروکش کرد
امروز معاملات گروه های پلی اتیلن ها، پلی استایرن انبساطی و ABS در بورس کالا انجام شد و با توجه به ریزش دو روز گذشته‌ی دلار و به علت افزایش عرضه‌ها، رقابت ها با کاهش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته روبرو شد. در هفته گذشته عمده کالاها با رقابت معامله شدند اما امروز عمدتا یا با قیمت پایه معامله شدند یا در بیشترین رقابت، 17 درصد رقابت ثبت شد. گروه پت ها بیشترین ریزش را داشتند این گروه که هفته گذشته بین 36 تا 51 درصد رقابت شده بودند امروز با رقابتی بین 9 تا 11 درصد معامله شدند. خبر 5 هزار تن عرضه‌ی مستمر هفتگی تا پایان شهریور را از دلایل کاهش رقابت پت ها می توان برشمرد.

افزایش نیما: 4 تومان
نفس های نیما به شماره افتاده! میانگین هفتگی دلار نیمایی از یکشنبه تا دیروز 7 و از یکشنبه تا امروز، 4 تومان افزایش پیدا کرده است. میانگین روزانه و هفتگی هر دو همچنان در کانال 22 هزار و 900 تومان هستند.

دلار در کاهش دوام نیاورد
دلار صرافی ملی روز گذشته را با 1.016 تومان کاهش و در قیمت 26 هزار و 358 تومان به پایان برد و امروز با تغییر جهت دلار آزاد و صعودی شدن آن، دلار صرافی ملی هم افزایشی شد و در مجموع با 303 تومان رشد به 26 هزار و 661 تومان رسید. دلار آزاد هم که دیروز تا 27.200 تومان عقب نشینی کرده بود امروز با 200 تومان افزایش، 27 هزار و 400 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار در سرازیری کاهش
امروز با توجه به فروکش کردن هیجان رقابت پلی ایتلن ها، قیمت های بازار این گروه نیز همچنان کاهشی بود. گروه پت بطری و سنگین فیلم و سنگین بادی بیشترین اُفت قیمت را تجربه کردند و بین 200 تا 600 تومان کاهش را رقم زدند. گروه پ پ ها نیز به کاهش قیمت خود ادامه دادند و امروز نیز بین 100 تا 600 تومان اُفت قیمت داشتند. تنها گروه افزایشی امروز، پی وی سی بود که 450 تومان رشد قیمت داشت.

صعود نفت به 73 دلار
قیمت نفت که معاملات روز گذشته را با 72 دلار به پایان رساند، معلات امروز را با صعود به کانال 73 دلار آغاز کرد. قیمت این لحظه برنت: 73 دلار و 3 سنت.

شاخص کل، کانال 1 میلیون و 500 هزار را از دست داد
شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته را با کاهش سنگین  31 هزار واحدی به پایان برده بود، امروز را نیز نزولی آغاز کرد و در پایان معاملات امروز با 27 هزار و 810 واحد کاهش به 1 میلیون و 496 هزار عقب نشینی کرد.

 


ویکی پلاست؛ مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟